Ruilen/Retourneren

Hieronder vind je meer informatie over ruilen en retourneren. Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag.

Retourprocedure (online):

Mocht een product niet de juiste maat zijn of mocht het product wat je besteld hebt je niet bevallen? Dat is geen probleem. Je kunt het dan eenvoudig naar ons terugsturen. Hoe dat in zijn werk gaat leggen we je hieronder uit:

Via ons klantenportaal kun je eenvoudig met jouw track & trace code en jouw postcode een retour aanmelden. Hierbij kun je opgeven waarom je het product terug stuurt en of bij de opmerkingen kun je nog aangeven of je nog een ander product wil ontvangen. Wij hebben geen gratis retour beleid, waarom dit is leggen we je hieronder nog verder uit. Wel kunnen we onze verzendtarieven aan je beschikbaar stellen. Dit tarief is goedkoper dan bij een pakket punt van verschillende bezorgbedrijven. Mocht een product niet voldoen aan de kwaliteitseisen, neem dan gerust contact met ons op. Hiervoor kunnen we eventueel een gratis retourlabel verschaffen, maar dat geldt dus alleen bij kwaliteitsissues of verkeerd ontvangen producten.

Orders verzonden met een andere pakketdienst als PostNL/Mypracel:

Sommige artikelen versturen wij rechtstreeks vanuit onze leveranciers en die worden niet in ons klantenportaal bijgehouden. Voor het retourneren daarvan kun je onderstaande procedure blijven gebruiken. Mocht je toch gebruik willen maken van ons gereduceerd tarief, neem dan contact met ons op. Zorg er wel voor dat je een bestelnummer bij de hand hebt. Deze ontvang je altijd via de mail.

Retourprocedure (offline/via leverancier)

Wil je een artikel ruilen voor een ander type of een andere maat, dan kun je het altijd binnen 30 dagen naar ons retour sturen. Vul hiervoor het Retourformulier in en doe deze bij de retourzending. We willen je vragen om het juiste artikel (dus bijvoorbeeld in een andere maat) in onze webshop te bestellen. Op die manier heb je het juiste product binnen 1-2 werkdagen in huis (mits op voorraad). Zo heb jij je bestelling snel in huis. Wanneer wij jouw retourzending in goede staat hebben ontvangen wordt deze binnen 7 werkdagen terugbetaald.

Kan ik mijn geld terug krijgen?

Ja, dat is geen enkel probleem. Wij betalen standaard geld terug tenzij anders is aangegeven door jou. Mocht je graag een andere maat willen, dan kun je dat altijd aangeven via ons klantenportaal/retourformulier. Je mag een artikel binnen 30 dagen terugsturen als deze niet gedragen of gebruikt is. Passen mag uiteraard wel. Zorg er dan alleen wel voor dat het product niet beschadigd. Wanneer wij de retourzending in goede staat hebben ontvangen wordt het geld binnen 7 dagen teruggestort.

Voorwaarden ruilen/retourneren

De artikelen moeten binnen 30 dagen na ontvangst worden geretourneerd. (Bewaar het verzendbewijs van de post als bewijs.) Om een retourzending te kunnen accepteren is het belangrijk dat de artikelen die we terug ontvangen in oorspronkelijke staat verkeren. Zorg er dan ook voor dat je verpakkingen en dergelijk bewaart. Een product mag dus niet beschadigd zijn en moet schoon zijn (niet gewassen). De retouren worden binnen 7 werkdagen na ontvangst behandeld. Extra specificaties staan in de algemene voorwaarden.

Wij hebben geen standaard gratis retouren beleid. Mocht een verkeerd of defect product geleverd zijn dan verstrekken we uiteraard een retourlabel. Dit is een bewuste keuze, waarbij we ons meer richten op goede klantenservice en het testen van al onze producten voor een kwalitatief goed advies. Tevens is dit een bewuste keuze vanuit Duurzaamheidsoogpunt.